خاطرات یک تیم نجات

خاطره‌ و مقاله آموزشی

خاطرات یک تیم نجات

خاطره‌ و مقاله آموزشی

اطلاعاتی مهم مفید درباره زلزله(یک)

پدیده های طبیعی در جهانی که ما زندگی می کنیم به چند دسته تقسیم می شوند که از آن جمله سوانح طبیعی نظیر سیل طوفان , خشکسالی و آتشفشان ها و به ویژه زلزله از همه مخربتر و هراس انگیز تر می باشد .
زلزله پدیده ای طبیعی است که بر اثر آزاد شدن ناگهانی قسمتی از انرژی ذخیره شده در پوسته زمین به وقوع می پیوندد. یکی از ویژگیهای این پدیده وقوع ناگهانی آن است ؛ بنابراین زمان دقیق وقوع آن با علم و دانش امروزی قابل پیش بینی نیست ؛ ولی متخصصان مهندسی زلزله و زمین شناسی با توجه به سابقه تاریخی وقوع زلزله ها می توانند مناطق لرزه خیز و میزان خطر در آنها را پیش بینی نمایند .
یکی از کارآمدترین راههای تقلیل ضایعات زلزله که بشر بدان دست یافته است , آموزش همگانی می باشد . نتایج آماری در کشورهای لرزه خیز دنیا که اصول پیشگیری و مدیریت بحران را به دقت بکار می برند و مقایسه درصد تلفات کشورها با جوامعی که این اصول را رعایت نمی کنند , نشان می دهد که آموزش چگونگی مقابله با زلزله نقش بسزایی در کاهش خطرات ناشی از آن دارد . مردمی که به هنگام بروز زلزله راههای مقابله با آن را فراگرفته باشند , به خوبی

ادامه مطلب ...

دارو شناسی

دارو (Drug) در درمان بیماری و تشخیص و یا پیشگیری از بیماریها به کار می‌رود. داروها ممکن است: منشاء گیاهی (مانند بلادونا) و یا منشاء معدنی (مانند کلسیم) و یا منشاء حیوانی (مانند انسولین) و یا منشاء شیمیایی (مانند آسپرین) داشته باشند. داروها ممکن است از راههای مختلفی که در زیر گفته شده است تجویز شود.

از راه زیرزبانی: قرص و یا قطره
از راه رکتوم یا واژن: شیاف ، محلول
از راه استمعال موضعی: مالیدنی، قطره (چشم و گوش و بینی)
از راه استشناقی: (اسپری، اینهالر و …)

ادامه مطلب ...

پدرم روزت مبارک


        

به یاد تمام پدر هایی که امروز در بین ما نیستند اما خاطره ی روز های حضورشان هرگز فراموش نخواهد شد و امروز خوب است که به یاد آن ها هم باشیم:

پدرم ، خوب می دانی که همیشه تکیه گاهم بودی و در سایه ات با افتخار به آسمان نگاه می کردم . و طنین صدای دلنشینت تا ابد در گوشم زنگ می زند.


تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی و... بسیار سخت است



پدرم روزت مبارک

بلیت استخر سناوجکوزی رسید

روز جمعه برای برگشت از امل طبق معمول اومدیم قائم شهر چند ساعتی تا زمان حرکت قطاروقت

داشتیم بنابراین رفتیم توی خیابون راه این دوست گرام میخواست خرید کنه بنابراین رفتیم توی بازار..........................

شرکت صنایع آسه آرد

                                         


گزارش از: مهدی صادقی (فرمانده عملیات)

از آنجائیکه ایران یکی از 10 کشور حادثه خیز دنیا  با وقوع حوادث پیش بینی نشده طبیعی و غیر طبیعی میباشد و با عنایت به دستاوردهای علمی در خصوص میزان تاثیر آمادگی در کاهش میزان آسیب پذیری ناشی از حوادث و سهم عمده آن در افزایش توان مقابله با حوادث و لزوم رسیدن به استانداردهای عملیاتی امدادو نجات بر آنیم تا با برگذاری مانور نجات در ارتفاع و فضاهای معلق به عنوان حلقه ای از زنجیره مدیریت بحران در ارتباط با کارائی و اثر بخشی منابع و تجهیزات در مقابله با موقعیت های اضطراری وهمچنین ایجاد ارتباط و هماهنگی بیشتر سازمانهای امدادی هر چه بیشتر به استانداردهای تعریف شده در عملیات امدادو نجات نزدیکتر شویم .

ادامه مطلب ...