خاطرات یک تیم نجات

خاطره‌ و مقاله آموزشی

خاطرات یک تیم نجات

خاطره‌ و مقاله آموزشی

ارسال سیگنال به روش مورس

یکی از روشهای ارسال پیام از راه دور و همچنین درخواست کمک در شرایط اضطراری و یا حتی تبادل اطلاعات ، استفاده از سیگنال های مورس می باشد .

مخابره پیام بوسیله ارسال و دریافت سیگنال های مورس به سالهای بسیار دور بر می گردد که تقریبا در بسیاری از ادارات ، ارگانها ، وزارتخانه ها و نظام کاربرد داشته است . بطور معمول از دستگاه های بسیار ساده الکتریکی جهت ارسال و دریافت سیگنال های مورس استفاده می شده اما باید بدانید که ارسال این سیگنال ها به روش های متفاوت صوتی و تصویری امکان پذیر است. روش های ارسال سیگنال صوتی مانند استفاده از سوت ها ، طبل ها و هر آنچه که بتوان صوتی کنترل شده را به دور دست انتقال داد و روش های تصویری مانند استفاده از دود ، نور ( لیزر ، آینه ، چراغ قوه و ... ) و ابزارهای متفاوتی که بتوان سیگنال های دیداری و تصویری را انتقال داد.

در ارسال پیام توسط سیگنال های مورس کمی نیاز به تمرین دارید اما قبل از آن باید با معادل فارسی و انگلیسی این علامات آشنا باشید که در این مقاله ما این علامت ها را به همراه معادل انگلیسی و فارسی آن در اختیار شما علاقه مندان قرار داده ایم




فارسی

ا ض
ب ط
پ ظ
ت ع
ث غ
ج ف
چ ق
ح ک
خ گ
د ل
ذ م
ر ن
ز و
ژ ه
س ی
ش ء
ص    

اعداد

1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
   
   
   
   
   
   
   

انگلیسی

R A
S B
T C
U D
V E
W F
X G
Y H
Z I
    J
    K
    L
    M
    N
    O
    P
    Q

در ارسال سیگنال به روش مورس فاصله زمانی بسیار مهم می باشد و باید برای اجرای خط ها و نقطه ها و همچنین فاصله میان آنها واحد های زمانی را رعایت کنید تا اختلال در تشخیص حروف ، کلمات و اعداد رخ ندهد. به واحد های زمانی زیر برای ارسال سیگنال توجه داشته باشید:

- مقدار زمان اجرای نقطه، یک واحد زمانی

- مقدار زمان اجرای خط، سه واحد زمانی

- فاصله زمانی بین اجرای نقطه با خط یا نقطه با نقطه و یا خط با خط دو واحد زمانی

- فاصله زمانی مکث بین حرف با حرف سه واحد زمانی

- فاصله مکث بین کلمه با کلمه ، پنج واحد زمانی

- طول زمان اجرا برای عدد صفر معادل 3 خط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد